skip to Main Content

Sover bedre om natten med digitalprint hos Mail4You

Når man har en medlemsmasse på over 300 000 mennesker er det viktig at fakturering går som smurt. Da er det godt å ha en samarbeidspartner som sørger for at print og utsendelse av fakturaer går knirkefritt.

Den norske turistforeningen (DNT) arbeider med å fremme et sunt og miljøvennlig friluftsliv i Norge og har over 318 000 medlemmer. Heidi Præsttun Grindstad, Seksjonsleder ved medlemsutvikling i DNT, forteller at tilbudet deres blir stadig mer populært.

– Medlemsmassen vår har økt jevnt og trutt de siste 30 årene, sier hun.

Seksjonsleder ved medlemsutvikling i DNT, Heidi Præsstun Grindstad (t.v.) og Henrikke Ulvund i DNT er her på topptur til Fløya i Svolvær. Foto: Marius Dalseg Sætre.

En sømløs faktureringsprosess

DNT har samarbeidet med Mail4You i over 20 år og er glade for at de har overlatt prosessen til profesjonelle.

Vi kjenner Mail4You veldig godt og stoler på dem. Vi kan konsentrere oss om det som er viktigst hos oss i DNT, mens vi samtidig vet at vi har overlatt prosessen omkring print, trykking og utsendelse i trygge hender, forteller hun.

På grunn av det store antallet medlemmer er det avgjørende at fakturering fungerer som det skal. Grindstad forteller at det skal være enkelt for medlemmene deres å betale den årlige kontingenten.

– Om vi skal holde på medlemmenes lojalitet og øke medlemsmassen er det veldig viktig at faktureringen går som smurt, sier hun.

Digitalprint endret hverdagen

Digitalprint er en miljøvennlig metode hvor man danner trykkbilder av digitale filer. For omtrent to år siden gikk DNT over til å kun bruke digitalprint, noe som gjorde prosessen rundt den årlige faktureringen mer strømlinjeformet og mye enklere.

Vi sover bedre om natten nå som vi bruker digitalprint hos Mail4You, sier Grindstad.

DNT sender ut årlige fakturaer til sine medlemmer i overgangen mellom november og desember. Tidligere innebar det at DNT måtte begynne å arbeide med bilag og forberedelse av disse fakturaene i mai-juni hvert år. Etter de begynte med digitalprint hos Mail4You har dette drastisk endret seg.

– Nå kan vi begynne med dette arbeidet rett før høstferien. Det sparer oss for enormt med tid, forteller Grindstad.

Service i førersetet

DNT har over 300 000 medlemmer og har dermed også svært mange ulike medlemskategorier. Dette medfører også at det er mange ulike design å holde styr på.

Bilde fra «Kom deg ut-dag» på Sognsvann 21.1.18. (Foto: Silje Thoen)

– Vi har sinnsro fordi Mail4You aktivt bidrar med fagkompetansen sin. De kommer hele tiden med forslag til forbedringer og vi trenger egentlig bare å komme med innspill en gang iblant, forteller Grindstad.

Når prosessen rundt fakturering starter samarbeider Grindstad tett med kundeteamet hos Mail4You. Hun skryter spesielt av den personlige oppfølgingen.

Mail4You holder oversikt over alle tidsfristene våre og sørger for at vi overholder disse. Vi er helt avhengige av dem for at faktureringen skal gå smidig for seg, forteller hun.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Back To Top